FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla voit pyytää lisätietoa lajista ja/ tai tarjouspyynnön yritysryhmän virepäivän hyvän olon tunnista.

LajimaattiKlikkaapa yllä olevaa banneria, niin Lajimaatti auttaa oman lajin etsimisessä.

Katso yllä olevasta bannerista panoramanäkymä liikuntasaliin.


Linkkejä

Urheiluseura Tapanilan Erä

Pilates-tunnit järjestää tiloissamme urheiluseura Tapanilan Erä. Erän harrasteliikunta-aikataulun ja hinnat löydät täältä. Lisätietoa lajista ja hinnoista Erän toimistosta, puh. 029 1934 200.

Pilates

Lajin pääasiallisena tavoitteena on kehittää optimaalista toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon keskialuetta, opettamalla fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja ja syventämällä hengitystä. Pilates-harjoitteet käynnistyvät keskivartalon syvien lihasten aktivoimisesta. Kehon eri osat pyritään sitomaan hyvään toiminnalliseen yhteyteen toistensa kanssa. Täten menetelmä vahvistaa syviä, hyvää ryhtiä ylläpitäviä lihaksia, jotka myös koordinoivat taloudellista ja vähäenergistä tuki- ja liikuntaelinten käyttöä.

Harrastajaprofiili/ Anneli Suotsalo

1. Nimi, ikä, laji
Anneli Suotsalo, 69 vuotta, pilates.

2. Kuinka kauan olet harrastanut lajiasi?
Aloitin pilateksen kahdeksan vuotta sitten vielä töissä ollessani.

3. Kuinka usein käyt treeneissä?
Kerran viikossa.

4. Onko sinulla muita liikuntaharrastuksia?
Käyn myös urheiluseura Tapanilan Erän pitämässä kuntopiirissä kerran viikossa. Väliin jääneitä vuoroja paikkailen mielelläni asahi-ryhmässä.

5. Mikä on paras saavutuksesi lajissasi/ urheilussa yleensä?
Mieleen ovat jääneet hiihtokilpailun voitto kansakoulun ensimmäisellä luokalla sekä neljäs palkinto koulujen välisessä yleisurheilukilpailussa kansakoulun neljännellä. Siitä sain hopealusikan, joka on edelleen käytössä päivittäin.

6. Onko sinulla (kisa)tavoitteita tms., joita varten treenaat?
Tavoitteenani on pysyä toimintakykyisenä ja hyvässä kunnossa mahdollisimman pitkään.

7. Mikä lajisi treeneissä on parasta?
Pilates on auttanut pitämään helposti oireilevan selkäni kunnossa. Sen verran pitää keskittyä, että mielikin pääsee vapaaksi muista ajatuksista ja rentoutuu. Liikkeet tehdään usein pieni pilke silmäkulmassa, ei se mitään liian vakavaa suorittamista ole! Tasoryhmistä löytyy jokaiselle sopiva.

8. Millaiselle henkilölle harrastamasi laji sopii?
Sopii kaikille, jotka pitävät rauhallisista liikkeistä. Vahvistaa etenkin syviä vatsalihaksia ja selkää, ei hypitä eikä pompita.

9. Mitä lajisi vaatii harrastajalta?
Hiukan keskittymistä.

10. Millä kolmella adjektiivilla kuvaisit lajiasi?
Vahvistava, rentouttava, palkitseva.