FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla voit pyytää lisätietoa lajista ja/ tai tarjouspyynnön yritysryhmän virepäivän venyttelystä.

Lajimaatti
Eikö tämä olekaan sinun lajisi? Klikkaapa yllä olevaa banneria, niin Lajimaatti auttaa etsimisessä.

Katso yllä olevasta bannerista panoramanäkymä liikuntasaliin.


Linkkejä

Urheiluseura Tapanilan Erä
Sisäänkäynnit

Ohjatut venyttely-tunnit järjestää tiloissamme urheiluseura Tapanilan Erä. Erän harrasteliikunta-aikataulun ja hinnat löydät täältä. Lisätietoa lajista ja hinnoista Erän toimistosta, puh. 029 1934 200.


Venyttelytunnit

Lyhyt ja helppo alkulämmittely noin 10-15 min. Lämmittelyn jälkeen vahvistetaan vatsa- ja selkälihaksia, jonka jälkeen siirrytään venyttelyyn. Tunti koostuu pitkistä rauhallisista venytyksistä.


Harrastajaprofiili/ Tuija Ojala

1. Nimi, ikä, laji
Tuija Ojala, 58 vuotta, venyttely.

2. Kuinka kauan olet harrastanut lajiasi?
Kehonhuoltoa eri muodoissa olen harrastanut kymmenisen vuotta. Tällä hetkellä käyn säännöllisesti venyttely-tunneilla ja yin-joogassa, mihin myös kuuluu pitkäkestoiset venytysliikkeet. Aiemmin olen käynyt myös chi ball -tunneilla ja pilateksessa.

3. Kuinka usein käyt treeneissä?
Kehonhuoltotunneilla pyrin käymään kaksi kertaa viikossa. Keskiviikkoiltaisin venyttelytunnilla ja sunnuntai-iltaisin yin-joogassa.

4. Onko sinulla muita liikuntaharrastuksia?
Vuodenajasta riippuen harrastan myös kävelyä, hiihtoa ja pyöräilyä sekä hyötyliikuntaa, kuten puutarhatöitä ja marjastusta. Tapanilan Erän jumpissa käyn tällä hetkellä 4-5 kertaa viikossa (mm kiinteytys, zumba, myride+ keskivaralotreeni). Jumpissa on kiva kokeilla silloin tällöin uusia juttuja. Sen vuoksi anytime-kortti on tosi kätevä.

5. Mikä on paras saavutuksesi lajissasi/ urheilussa yleensä?
Venyttelytuntien suhteen saavutuksena voinee pitää, että kehon liikkuvuus on parantunut ja lihaskireydet ovat helpottaneet. Liikunnassa yleensä saavutuksena lienee se, että kunto on pysynyt hyvänä ja mieli virkeänä. Liikunnasta saa "ihan tyttömäisen olon"!

6. Onko sinulla (kisa)tavoitteita tms., joita varten treenaat?
Treenamisen tavoitteena on pitää kroppa kunnossa, paino nykyisellään ja mieli virkeänä.

7. Mikä lajisi treeneissä on parasta?
Venyttelyssä on parasta hyvä ohjaaja, monipuolinen kaikki lihasryhmät läpikäyvä ohjelma, rentouttava musiikki, tunnelmallinen valaistus ja uusi rauhallinen liikuntasali, mikä on tarkoitettu rauhallisille kehonhuoltotunneille. Niin ja kaikkein parasta on tietysti tunnin jälkeen ihanan rentoutunut olotila ja lihaskireydet ovat hävinneet.

8. Millaiselle henkilölle harrastamasi laji sopii?
Venyttely sopii sekä aktiiviselle liikkujalle vastapainona kovalle treenille että vähemmän liikuntaa harrastavalle. Venyttelytunti sopii hyvin myös kiireiselle ja suorituskeskeiselle henkilölle. Tunnilla on pakko hetkeksi pysähtyä ja keskittyä pitkäkestoisiin usean minuutin ajan kestäviin venytysliikkeisiin. Säännöllisellä venyttelyllä saa parhaan lopputuloksen.

9. Mitä lajisi vaatii harrastajalta?
Venyttely ei vaadi harrastajalta mitään erityistaitoja. Jokainen voi sovittaa venytysliikkeet oman kehon liikkuvuuden mukaan. Jos joku liike ei tunnu hyvältä tai ei sovi, niin ohjaajalta voi kysyä korvaavaa liikettä. Venyttely ei saa koskaan sattua. Pientä kireyttä sen sijaan saa ja voi tuntua.