FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla voit pyytää lisätietoa lajista ja/ tai tarjouspyynnön yritysryhmän virepäivän kuntonyrkkeilystä.

Lajimaatti
Eikö tämä olekaan sinun lajisi? Klikkaapa yllä olevaa banneria, niin Lajimaatti auttaa etsimisessä.

Katso yllä olevasta bannerista näkymä nyrkkeilyhalliin.

Linkkejä

Tapanilan Erän nyrkkeilyjaosto
Suomen nyrkkeilyliitto

Kilpa- ja kuntonyrkkeilyä tiloissamme järjestää urheiluseura Tapanilan Erän perinteikäs nyrkkeilyjaosto. Lisätietoja harjoitusajoista ja lajin aloittamisesta löydät nyrkkeilyjaoston sivulta ja sähköpostilla.

Jaosto tarjoaa lajeihin oivalliset mahdollisuudet, ja jaostolla on kuntonyrkkeilijöille peräti 13 erisisältöistä ohjattua ryhmää viikossa, vasta-alkajista konkareihin!

Tapanilan Urheilukeskuksen nyrkkeilyhallissa harjoiteltava kuntonyrkkeily onkin eräs urheilukeskuksen suosituimmista liikuntalajeista! Lisäksi jaostossa on erittäin aktiivinen kilpanyrkkeilyryhmä.


Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on liikuntamuoto, jonka liikkeet ovat samoja kuin nyrkkeilyssä. Laji on kuitenkin puhtaasti liikunnallinen, eikä siinä otella toista vastaan. Treeneissä kuntoillaan lajinomaisesti, sparrataan ja lyödään joko nyrkkeilysäkkiin tai treenikaverin pitämiin pistehansikkaisiin.

Alkujaan laji oli enemmän naisten kuin miesten suosiossa. Harrastajamäärät ovat kuitenkin tasoittuneet, ja mies- ja naispuolisia harrastajia on lähes yhtä paljon, yhteensä yli 20 000.

Lajin suosio perustuu selkä- ja niskalihaksia rentouttaviin liikeratoihin, jotka rentouttavat tehokkaasti kipeytyneitä lihaksia, ja lievittävät sen ansiosta myös niskasta lähtevää säteilevää päänsärkyä. Kuntonyrkkeily kehittää erityisesti hartia-, selkä-, ja pakaralihaksia.


Harrastajaprofiili/ Sanna Mansala

1. Nimi, ikä, laji
Sanna Mansala 37 v. kuntonyrkkeily.

2. Kuinka kauan olet harrastanut lajiasi?
Urheiluseura Tapanilan Erän nyrkkeilyjaostossa kolme vuotta, kaiken kaikkiaan viisi vuotta.

3. Kuinka usein käyt treeneissä?
Treeneissä käyn 2-3 kertaa viikossa.

4. Onko sinulla muita liikuntaharrastuksia?
Lenkkeilen ja käyn kuntosalilla.

5. Mikä on paras saavutuksesi lajissasi/ urheilussa yleensä?
Paras saavutus olkoon se, että harrastan nykyään säännöllisesti liikuntaa.

6. Onko sinulla (kisa)tavoitteita tms., joita varten treenaat?
Ensisijaisesti treenaan pitääkseni itseni kunnossa, mutta keväällä haastan itseni ja osallistun ensimmäiseen puolimaratoniini.

7. Mikä lajisi treeneissä on parasta?
Ehdottomasti treenien monipuolisuus ja mukava porukka. Treeniä saa koko keho, aivonystyröitä myöten.

8. Millaiselle henkilölle harrastamasi laji sopii?
Aivan kaikille ikään ja kuntoon katsomatta. Käymme mieheni kanssa yhdessä treeneissä ja 9-vuotias poikamme aloitti juuri harjoittelun nyrkkeilykoulussa ja on todella innoissaan siitä.

9. Mitä lajisi vaatii harrastajalta?
Asennetta treenata parhaansa mukaan. Tunneilla ei "hengailla" vaan pistetään kaikki peliin.