FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla voit pyytää lisätietoa lajista ja/ tai tarjouspyynnön yritysryhmän virepäivän kahvakuulatunnista.

Lajimaatti
Eikö tämä olekaan sinun lajisi? Klikkaapa yllä olevaa banneria, niin Lajimaatti auttaa etsimisessä.

Katso yllä olevasta bannerista panoramanäkymä liikuntasaliin.


Linkkejä

Urheiluseura Tapanilan Erä
Sisäänkäynnit

Kahvakuulatunnit järjestää tiloissamme urheiluseura Tapanilan Erä. Erän harrasteliikunta-aikataulun ja hinnat löydät täältä. Tunneille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Kysy lisää tunneista Erän toimistosta, puh. 029 1934 200.


Kahvakuula

Kahvakuulatunti on vauhdikas lihaskuntosessio, jossa käytetään 4-24 kg painoisia kahvakuulia. Harjoittelu on kokonaisvaltaista ja tehokasta.

Tunti alkaa lyhyellä 5-10 min. lämmittelyllä ilman painoja. Tämän jälkeen siirrytään lihaskunto-osuuteen, jossa vahvistetaan lihaksia minuutin jaksoissa/ lihasryhmä.

Liikkeet tehdään omassa tahdissa ja valitaan itselle sopiva harjoituspaino. Tunti päättyy venyttelyyn.


Harrastajaprofiili/ Katja Girs-Metsi

1.Nimi, ikä, laji
Katja Girs-Metsi, 50 v. kahvakuula

2. Kuinka kauan olet harrastanut lajiasi?
Urheiluseura Tapanilan Erän jumpissa olen käynyt 1990-luvulta asti, mutta viime syksynä jäin koukkuun kahvakuulaan.

3. Kuinka usein käyt treeneissä?
Syyskaudella neljä kertaa viikossa ja keväällä siirryn ulkotreeneihin. Kahvakuula, intervalli ja 2 x kuntosali.

4. Onko sinulla muita liikuntaharrastuksia?
Vaihtelen jatkuvasti lajeja, että saisi monipuolista liikuntaa, siten ei kyllästy.

5. Mikä on paras saavutuksesi lajissasi/ urheilussa yleensä?
Ainoa saavutus on ollut pysyä terveenä. Olen teini-iässä pelannut jalkapalloa Puistolan Urheilijoissa ja silloin osallistunut yleisurheilukisoihin.

6. Onko sinulla (kisa)tavoitteita tms., joita varten treenaat?
Tykkään juoksemisesta ja sitä pidän yllä. Kesäisin käyn muutamissa juoksutapahtumissa.

7. Mikä lajisi treeneissä on parasta?
Kahvakuula antaa kokonaisvaltaisen treenin koko kropalle ja siitä tulee ihana olo. Se vahvistaa kehoa kauttaaltaan.


8. Millaiselle henkilölle harrastamasi laji sopii?
Kaiken ikäisille. Suosittelen sitä erityisesti meille keski-ikäisille. Meidän täytyy pitää lihakset, luusto ja tasapaino kunnossa. Tämä on mitä mainioin treeni siihen.


9. Mitä lajisi vaatii harrastajalta? 
Päätöksen tulla mukaan – jumppavaatteet ja jalkineet. Jos ei aikaisemmin ole vielä hymy irronnut treeneissä, niin kahvakuulassa sekin tapahtuu.