FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla voit pyytää lisätietoa lajista sähköpostiisi.

Lajimaatti
Eikö tämä olekaan sinun lajisi? Klikkaapa yllä olevaa banneria, niin Lajimaatti auttaa etsimisessä.

Katso yllä olevasta bannerista panoramanäkymä liikuntasaliin.


Linkkejä

Urheiluseura Tapanilan Erä
Sisäänkäynnit

Step-tunnit järjestää tiloissamme urheiluseura Tapanilan Erä. Erän harrasteliikunta-aikataulun ja hinnat löydät täältä. Tunneille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Kysy lisää tunneista Erän toimistosta, puh. 029 1934 200.


Step

Vauhdikkaassa step-tunnissa askelletaan koreografiaa rakentaen suurin osa tunnista. Lyhyt lihaskunto ja venyttely tunnin päätteeksi.


Harrastajaprofiili/ Hilkka Roine

1. Nimi, ikä, laji
Hilkka Roine, ikä 59 v., step.

2. Kuinka kauan olet harrastanut lajiasi?
Olen harrastanut steppiä urheiluseura Tapanilan Erän harrasteliikuntaryhmässä noin 7 vuotta ja aikaisemmin muuallakin, yhteensä noin 20 vuotta, välillä ollut pieniä taukoja.

3. Kuinka usein käyt treeneissä?
Stepissä käyn vakivuorossa kerran viikossa ja muussa jumpassa 1-2 kertaa viikossa (vaihdellen kiinteytys, bodystep, kahvakuula).

4. Onko sinulla muita liikuntaharrastuksia?
Muut liikuntaharrastukset:hyötyliikunta, sauvakävely,työmatkapyöräily (maaliskuu-lokakuu noin 15 km).

5. Mikä on paras saavutuksesi lajissasi/ urheilussa yleensä?
Ei ole saavutuksia, olen liikkunut omaksi iloksi ja lasten harrastusten myötä tutustunut eri lajeihin.

6. Onko sinulla (kisa)tavoitteita tms., joita varten treenaat?
Ei ole kisatavoitteita. Liikun oman kunnon ylläpitämiseksi ja hyvän mielen saamiseksi sekä parantaakseni omaa jaksamista työssäni ja että jaksan nauttia myös lastenlapsistani ja touhuta heidän kanssaan.

7. Mikä lajisi treeneissä on parasta?
Hyvät ohjaajat , haastavat koreografiat ja mukavat kaverit; tunnilla todella ”pää nollaantuu” ja työhuolet ja muu stressi unohtuu!

8. Millaiselle henkilölle harrastamasi laj sopii?
Periaatteessa kenelle vaan, joka tykkää haastavasta treenistä, eikä ole esteitä esim. polvivaivoja. Itse olen työssäni päivät jalkojen päällä ja tämä on erinomaista jalkatreeniä sekä muutenkin kohottaa kuntoa.

9. Mitä lajisi vaatii harrastajalta?
Sitoutumista, sillä parhaan hyödyn saa, kun käy säännöllisesti ja silloin huomaa kunnon kohoamisen parhaiten sekä iloista ja avointa mieltä uusiin haasteisiin. Myös armoa itseä kohtaan, että jos ei joka kerta mene yhtä hyvin, seuraavalla kerralla taas sujuu paremmin, myös huumoria mukaan!