FIN
Näytä Poimuri

Poimurin avulla kokoat näppärästi tarjouspyyntöön naurujoogan ja muut virepäivääsi toivomat palvelut.

Palvelun toteutetaan yhdessä Miramoven kanssa.

Naurujooga on ryhmäharjoitus, jossa nauramisen positiiviset vaikutukset tulevat esille. Naurujoogatunti sisältää tietoa nauramisesta ja naurujoogasta, alkulämmittelyn, venyttelyä, erilaisia nauruharjoiteita, hengitysharjoituksia, paljon nauramista sekä loppurentoutumisen.

Rennohko laji. Naurujoogaan voi osallistua arkivaatteissa.

Kesto 1 tunti. Ryhmän enimmäiskoko 20 henkilöä.

Naurujoogan terveysvaikutukset

Nauraminen edistää fyysistä terveyttä. Nauraminen vahvistaa immuunipuolustusta, lisää hapen määrää elimistössä tehostamalla hengitystä, vilkastuttaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa. Nauraminen lievittää kipuja vapauttamalla kehon omia mielihyvähormoneja endorfiinejä.

Nauru vahvistaa hengityselimistöä ja sen toimintaa, voimistaa kasvojen lihaksistoa, hieroo sisäelimistöä ja tehostaa kuona-aineiden poistumista. Naurujooga toimii myös hyvänä vatsalihasharjoituksena. Nauraessa rypyt kasvoilta lievittyvät ja ilme piristyy veitsettömässä kauneuskirurgiassa.

Kenelle naurujooga sopii?

Naurujooga sopii kaikille, jotka pystyvät kävelemään 45 minuuttia. Nauramisen on todettu olevan aerobista liikuntaa keholle ja sisäelimille varsinaista hölkkää. Naurujooga sopii kunnon kohentamiseen, sillä 10 minuutin nauraminen vastaa 30 minuutin soutamista. Toisaalta 3 minuutin voimakas nauraminen vastaa 45 minuutin täydellistä rentoutumista.

Taustaa

Naurujooga perustuu intialaisen Madan Katarian teorialle, ettei keho tunnista onko nauru keinotekoisesti tehty vai onko se aito. Nauraminen tarttuu ja muuttuu aidoksi nauruksi. Tämän ajatuksen pohjalle Madan Kataria on kehittänyt naurutekniikoita, jotka perustuvat joogaan, leikkiin, arkisiin asioihin ja toimintoihin.

Naurujoogan yksi keskeisimmistä ajatuksista on myönteisen elämänasenteen kehittäminen ja ylläpitäminen sekä itsensä ja toisten ihmisten kunnioittaminen ja arvostaminen.