Kestävyysurheiluvalmennus jatkuu ja kasvaa keväälle 2020!

Syksyllä aloitetut kestävyysurheiluryhmät ovat saaneet paljon hyvää palautetta ja moni innokas ei mahtunut mukaan syksyn valmennuksiin. Tammikuussa valmennustoiminta laajenee: Juoksuvalmennus ja monipuolisempi kestävyysurheiluvalmennus eriytetään, ja molemmista alkavat ryhmät sekä kuntoilijalle että tavoitteellisesti treenaavalle.

Kevään valmennuskausi: 8.1.-28.5. Hiihtolomaviikolla 8 ei treenejä, joten kauden pituus 20 viikkoa.

Valmennuksen hinta: 295 € / koko kausi. Voi maksaa kahdessa erässä (145+150€ +laskutuslisä 5€/erä). Kurssilaisilla on mahdollisuus vapaaehtoiseen kynnystestiin, jossa mitataan henkilön aerobiset ja anaerobiset kynnykset. Testi hinta 80 euroa.

Miten kestävyyskunto rakennetaan?

Oikea juoksutekniikka on juoksukestävyyden avainasemassa. Kun hyvän juoksutekniikan on oppinut, pääsee etenemään pidempiä matkoja taloudellisemmin ja jaksaa paljon paremmin. Keski-ikäisillä alkaa voimatasot putoamaan, niin oikeanlainen lihaskuntoharjoittelu auttaa niiden säilyttämisessä. Näin myöhemmälläkin iällä voi kehittyä ja saavuttaa tuloksia. Samalla myös vammautumisriski pienenee.

Joskus kestävyysurheilijoilla voi olla uskomuksia, että kuntosaliharjoittelu huonontaa liikkuvuutta, mutta vaikutus on päinvastainen.

Valmennuksen tärkeä tavoite on oppia kestävyysharjoittelun perusperiaatteet ja miten kestävyyskuntoa rakennetaan järkevästi toteutetun kestävyysharjoittelun avulla, sekä löytää jokaiselle itselleen sopivia työkaluja tekniikan kehittämiseen vammoja ehkäisten.

Tammikuussa starttaavat ryhmät:

  1. Tavoitteellinen juoksuryhmä: Harjoittelussa pääpaino keskittyy juoksemiseen ja sitä tukevaan lihaskuntoharjoitteluun. Harrastajien tavoite voi olla maraton tai 1/2-maraton kesällä 2020. Syksyn valmennusryhmän runko tälle porukalle, kysy vapaita paikkoja myynnistämme.
    Keskiviikkoisin klo 19.15 – 20.45
  1. Tavoitteellinen kestävyysurheiluryhmä: Monipuolista kestävyysurheiluvalmennusta, jossa käydään läpi useita eri lajeja ja niiden hyötyjä monipuoliseen liikkumiseen. Talvella hiihtoa, spinningiä, keväällä pyöräilyä ja juoksua. Harjoittelijan tavoitteina voi olla triathlonin sprintti tai Olympia-matka, pyöräily- tai juoksutapahtuma kesän aikana. (Eri lajikokeiluista voi syntyä pieniä erillisiä lisämaksuja.)
    Keskiviikkoisin klo 17.30 – 19.00
  1. Kuntoilijoiden juoksukoulu: Harjoittelussa pääpaino keskittyy juoksemiseen ja sitä tukevaan lihaskuntoharjoitteluun. Lisäksi harjoituksissa käydään läpi lihashuoltoa ja palautumista harjoitusmäärien lisääntyessä. Harrastajien tavoite voi olla oman peruskunnon kehittäminen, liikkuminen monipuolisesti ja tehokkaasti ryhmän tukemana. Sopii hyvin peruskuntoilijalle, joka haluaa tietää paljon enemmän valmentautumisesta ja harjoittelusta. Harjoittelu kehittää peruskestävyyttä ja kuntoa valmennuksen aikana.
    Torstaisin klo 17.30 – 19.00
  1. Kuntoilijoiden kestävyysurheiluryhmä: Monipuolisessa harjoittelussa pääpaino keskittyy eri kestävyysurheilulajien tekniikoiden opetteluun sekä kestävyysurheilijan lihaskuntoharjoitteluun. Lisäksi harjoituksissa käydään läpi lihashuoltoa ja palautumista harjoitusmäärien lisääntyessä. Harrastajien tavoite voi olla oman liikunnan aktiivinen lisääminen ryhmässä, peruskunnon kohottaminen tai yleinen kiinnostus oppia lisää kestävyysurheilusta, eri lajien tekniikoista ja harjoittelusta.
    Torstaisin klo 19.15 – 20.30

Lisäksi kurssilaisilla on oma treeni vapaavalintaisena päivänä (joko itsekseen tai kurssilaiset voivat sopia yhteisenkin treenin).

ILMOITTAUTUMINEN KEVÄÄN VALMENNUKSIIN ALKAA 18.11.

Jos haluat maksaa valmennuksen liikuntarahalla, voit ilmoittautua valmennukseen alla olevalla lomakkeella, asiakaspalvelupisteellämme tai puhelimitse: 09-3507077 (päärakennuksen asiakaspalvelupisteen nro).

Henkilökohtainen valmennus: Kestävyys-PT

Kestävyysurheiluvalmennusta ja aerobisen kuntosi kehittämistä henkilökohtaisesti tai kerää vaikka työporukasta pienryhmä teidän omalle valmennukselle!

Tavoitteesi voi olla esimerkiksi:

  • kestävyyskunnon parantaminen
  • hyvinvointisi parantaminen
  • haluat edistää terveyttäsi säännöllisellä harjoittelulla
  • haluat osallistua tulevaisuudessa kestävyysurheilutapahtumiin ja haluat treenata valmentajan kanssa kilpailuihin tähtäävää harjoittelua (juoksu, triathlon, maastohiihto, melonta..)

Henkilökohtainen kestävyys-PT sisältää:

  • Lähtötilanteen kartoituksen ja henkilökohtaisen keskustelun
  • Yhdessä sovittujen tavoitteiden saavuttamiseksi tähtäävän henkilökohtaisen harjoitusohjelman valmentajan jatkuvalla tuella
  • Yhdessä sovitun määrän henkilökohtaisia valmennustunteja sisältäen harjoitusohjelman mukaisia kestävyys- ja lihaskuntotreenejä sekä tekniikkaopetusta
  • Yhteisesti sovitaan myös testit tavoitteiden saavuttamiseksi ja ne lisämaksusta tarpeen mukaan: Kynnystesti, Firstbeat-hyvinvointianalyysi, kehonkoostumusmittaus.

Hinta 82 €/h, 10 kerran kortti 780 euroa. Aikataulut sovitaan valmentajan kanssa.

Duo PT ja pienryhmä PT (3-5 henkilöä)

  • Sisältö sama kuin yksilövalmennuksessa, mutta yhteiset valmennustunnit.

Hinta 70 €/h/henkilö. Ryhmäkoko 3-5 henkilöä. 10 kertaa 3 henkilöä 1290 euroa. Aikataulut sovitaan valmentajan kanssa.

Valmentaja: Jyri Lahtinen

Personal trainer, kestävyysvalmentaja

Jyrillä on monipuolista kilpaurheilutaustaa, mm. ratamelonnasta, palloilulajeista, lentopallosta ja jääkiekosta. Kestävyys- ja fysiikkavalmennustaustaa hänellä on uimaopetuksesta, melontakoulusta sekä koripallovalmennuksesta.

Viime vuosina valmennustoimintaa on kertynyt kestävyysurheiluvalmennuksen, hiihdonopetuksen sekä kestävyysurheiluun painottuvan personal trainingin parissa.

Kilpaurheilun jälkeen Jyrillä tuli tauko urheilusta ja paino kävi satasen isommalla puolella, kunnes kiinnostus heräsi kestävyysurheiluun. Nyt lajeina ovat talvisin hiihto ja kesäisin triathlon. Juoksussa Jyrillä on hanskassa pari maratonia ja pitkä liuta lyhyempiä matkoja, ja triathlonin puolella muutama täyden matkan maaliintulo ja useita lyhyempiä matkoja.

Lisätietoa kestävyysurheiluvalmennuksesta

Kysy lisää kestävyysurheiluvalmennuksesta alla olevalla lomakkeella. Jos haluat liittyä mukaan kesken kauden tai maksaa valmennuksen liikuntarahalla, voit ilmoittautua valmennukseen alla olevalla lomakkeella, asiakaspalvelupisteellämme tai puhelimitse: 09-3507077 (päärakennuksen asiakaspalvelupisteen nro).

Lisätietoa kestävyysurheiluvalmennuksesta
reCAPTCHA